Informatie voor patiënten

Goede voorlichting en duidelijkheid met betrekking tot tarieven, uw nota, vergoedingen, en begrotingen van behandelplannen zijn belangrijk. Als praktijk proberen we u hierin zo goed mogelijk voor te lichten om zo later onverwachte verrassingen te voorkomen.

Zo werken we met Zorgsom+ zodat u bij één begroting voor een behandelplan gelijk op de hoogte bent van het zorgbudget van uw verzekeraar en wat er door uw verzekeraar wordt vergoed. Als service en om niet nagekomen afspraken te voorkomen sturen we onze patiënten een E-mailherinnering uit een week voor de afspraak.

Ook vindt u hier onze huisregels terug en de klachtenregeling waarbij we aangesloten zijn bij de KNMT.

Mocht u vraag of onderwerp er niet tussen staan, neem dan gerust contact op met de praktijk. We staan u graag te woord.

Bent u nog geen patiënt, bezoek dan onze Patiënt worden pagina, hier kunt u zich inschrijven als nieuwe patiënt.

Mondhygieniste behandeling

Openingstijden

  • Maandag
  • 8:00 – 17:00 uur
  • Dinsdag
  • 8:00 – 21:00 uur
  • Woensdag
  • 8:00 – 17:00 uur
  • Donderdag
  • 8:00 – 17:00 uur
  • Vrijdag
  • 8:00 – 17:00 uur

Telefonisch is de praktijk alleen overdag te bereiken tussen 8:00 en 12:00 en 13:00 en 17:00 uur.

Spoed en Pijnklachten

Spoedgevallen en pijnklachten hebben bij ons waar mogelijk altijd voorrang. Dit betekent dat u in de meeste gevallen nog dezelfde dag geholpen kan worden.

Spoedgevallen buiten openingstijden
Bekijk hier het overzicht van de dienstdoende tandarts bij u in de buurt. Houd rekening met contante betaling bij avond of weekenddienst.

Zorg

Tarieven 2017
De door ons gehanteerde tarieven zijn door de overheid vastgesteld. Deze tarieven zijn wettelijk en gelden voor elke tandarts. De prijzen voor alle tandheelkundige behandelingen kunt u terug vinden op de NZa tarievenlijst 2017 van de Nederlandse Zorgautoriteit.

Nota
Na afloop van de behandeling krijgt u een rekening van Fa-med. Zij verzorgen voor ons het gehele nota-verkeer. Onze nota zijn altijd gespecificeerd overeenkomstig de codes, omschrijvingen en tarieven van de NZa.

Begroting
Voor complexe behandelingen maken we een begroting zodat u inzicht krijg in de te verwachten kosten. Zo werken we met Zorgsom+ zodat u bij één begroting voor een behandelplan gelijk op de hoogte bent van het zorgbudget van uw verzekeraar en wat er door uw verzekeraar wordt vergoed. Als patiënt weet u waar u aan toe bent, en dat is wel zo prettig.

Verzekering
We adviseren u om de hoogte van de vergoedingen van uw tandheelkundige verzekering af te stemmen op de gezondheidstatus van uw gebit. U kunt uw tandarts altijd om advies vragen. Uw keuze van de aanvullende tandartsverzekering staat wettelijk los van de keuze van de basisverzekering en kunt deze dan ook separaat afsluiten.

Fa-med
Onze declaraties worden verzocht door factoreringsbedrijf Fa-med. U ontvang van Fa-med de rest(nota) en betaald deze rechtstreeks aan Fa-med. Als service hebben we ervoor gekozen dat Fa-med de declaratie rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar indient zodat u deze niet meer zelf separaat hoeft in te dienen.

iXorg
iXorg is een nieuwe manier om uw mondzorg betaalbaar te houden. U bouwt een budget op waarmee u de normale kosten van uw tandarts, orthodontist en mondhygiënist betaalt. Voor gebitsschade door ongevallen bent u bij Ixorg wereldwijd verzekerd. Bent u klant bij Ixorg? Dan kunt u bij ons terecht.

Algemeen

Huisregels
Onze huisregels zijn van belang voor u als patiënt zodat onze werkzaamheden in onze praktijk goed kunnen verlopen wat de kwaliteit en tandheelkundige zorg ten goede komt. Bovendien schept het een helder inzicht voor u als patiënt.

Klachten
Als praktijk streven we ernaar om u de beste tandheelkundige zorg te bieden en hebben hier graag contact met u over. Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden? Neem gerust contact op.